Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı

Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı
 Ezberbozan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan

29 Ekim 2013 Salı

Marmaray projesi hakkında


Marmaray projesi hakkında kim ne dedi
Marmaray projesi için kim ne dedi
Şehir Planlamacıları, Mimar ve Mühendisler ile birlikte akademisyenler Marmaray projesini değerlendirdi.

Ömer ADIYAMAN Şehir Planlamacıları, Mimar ve Mühendisler ile birlikte akademisyenler Marmaray projesini değerlendirdi. Projenin önemine vurgu yapan konunun uzmanları 'Marmaray Projesi' ile İstanbul ulaşımının rahatlayacağının altını çizdi.
TMMOB Şehir Plancıları Odası Genel Başkanı Necati Uyar, TMMOB Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman, İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe, Prof. Dr. Yalçın Yüksel, Prof. Dr. Haluk Gerçek, Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar'ın 'Marmaray Projesi' ile ilgili yorumları şöyle:


TMMOB Şehir Plancıları Odası
Genel Başkanı Necati Uyar



TMMOB Şehir Plancıları Odası Genel Başkanı Necati Uyar projenin Türkiye için önemli bir proje olduğunu vurguladı. Uyar proje ile ilgili şunları söyledi:
“Eski bir proje. Uzun süre önce yapılması gereken bir projeydi. Her türlü raylı projeyi gerçekleştiriyoruz. Yapılması gereken bu. Motorlu araçlar içinde bir tünel geçiş konuşuluyor. Bu yanlış olur.Toplu taşımada raylı sistemi kolaylaştırır. Metroya insanları gidecek olanları destekleriz. İstanbul için faydalı olacağını düşünüyorum.”


TMMOB Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı
Tayfun Kahraman


TMMOB Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman ise, projenin beklenen ve önemli olduğunun altını çizdi. Kahraman, “Yıllardır özlemle beklenen bir projeydi. İstanbul da tekerlekli araçlardan sonra raylı araçların devreye girmesi sevindirici. Bu günlerde ortaya çıkan kaygılar var. Bağımsız denetimle bu kaygıların da ortadan kaldırılması önemlidir.Bu projede bizim önemsediğimiz özellikle taşıma kapasitesidir. İstanbul için büyük bir rahatlık sağlayacaktır. Motorlu araçlar için bir tüp geçişi gündemde. Biz oda olarak buna sıcak bakmıyoruz. Biz raylı tüm sistemleri destekliyoruz” dedi.


İnşaat Mühendisleri Odası
İstanbul Şube Başkanı Cemal Gökçe


Gökçe, Marmaray Projesi’nin yeni bir konu olmadığını, yaklaşık 150 yıllık bir proje olduğunu ve 1860’lı yıllarda gündeme geldiğini belirterek, 1950 yılına kadar ülkenin ulaştırma politikasındaki temel halkanın demiryoluna dayalı olmasına rağmen, 50 yılından sonra eksenin değişerek ana halkanın karayolu üzerine oturtulduğunun altını çizdi. İstanbul’un ana ulaşım ekseninin demiryoluna dayalı olması gerektiğini, köprüler zincirinin İstanbul’un ulaşımını çözemeyeceğini belirten Gökçe, tüp tünel projesini İMO Olarak önemsediklerini belirtti. İstanbul ulaşımı içerisinde Boğaz geçişinin payının % 11 olduğunu, köprülerle insanlar yerine motorlu taşıtların taşındığını, Marmaray Projesi’nin, İstanbul’un metrosunu tamamlayacağını, belirten Gökçe, Projenin hızlı demiryolunu, sadece İstanbul-Ankara arasında değil, Avrupa’dan gelip bu tüp tünel kanalıyla Anadolu’ya, oradan da Orta Asya’ya geçecek hızlı demiryolu projesini de gündeme getirdiğini ve bundan sonra metropol nitelikli başka kentlerde de çağdaş ulaştırma sistemlerinin kurulmasına neden olacağına işaret etti.


Prof. Dr. Yalçın Yüksel


Marmaray Projesini, Avrupa Yakasında 19.6 km, Asya Yakasında ise 43.4 km. olmak üzere, toplam 76.3 kilometre uzunluğunda olduğunu belirterek dünyanın en büyük projelerinden biri olarak niteledi. Bu projenin dünyada uygulanmakta olan ve Türkiye’de de ilk defa uygulanacak olan batırma tüp projesi olduğunu ve dünyanın en ilginç su yollarından birine inşa edileceğini belirten Yüksel, İstanbul Boğazı’nın iki tabakalı akımıyla dünyanın en ilginç su yollarından birisi olduğunu sözlerine ekledi.


Prof. Dr. Haluk Gerçek


Ulaştırma planlaması ve İstanbul’un ulaştırması konusuna değinen Prof. Gerçek, sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi için, ulaştırma sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara çözüm geliştirme konularında bir paradigma değişikliğine ihtiyaç olduğunu, belirterek temel sorununun ulaştırma sorunlarını çözme yaklaşımı veya anlayışındaki yanlışlıklardan kaynaklandığına işaret etti. İstanbul’da son 25 yıl içerisinde motorlu araçlardaki artışa dikkat çeken ve nüfusun, 1980’de 4.7 milyon, 2005’te yaklaşık 11 milyona çıktığını, otomobil sayısının ise 200 binlerden 1.5 milyon sayısına ulaştığını, İstanbul’da bin kişi başına 140-145 özel otomobil düştüğünü kaydeden Gerçek, 10-15 yıl içinde İstanbul’da bugünkünün 3 katı bir otomobille karşı karşıya kalınacağını sözlerine ekledi. Toplam motorlu araç sayısında 280 binlerden 2 milyonlara ulaştığını görüyoruz. 25 yılda 2.3 katı artan nufusa göre motorlu araç sayısının 7.5 katına çıktığını belirten Gerçek, sürekli artan motorlu araç sayısını esas alarak bir ulaşım planlaması yapmanın sürdürülebilir olmadığını belirterek “bunun sonu yok. Yani eğer böyle bir anlayış devam ettiği sürece, kentleri tamamen motorlu araçlara göre planlayan bir anlayışla devam ettiğimiz sürece, insanlara ayrılan mekânların giderek azalacağını göreceğiz” dedi.

Boğaz geçişlerinin eski verilere göre Boğaz Köprüsünden günde ortalama 181-182 bin aracın % 86’sının ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden günde ortalama 185 bin araç içinde % 74’ünün özel otomobil olduğunu belirten Gerçek, köprülerin yolculara değil araçlara hizmet eden bir sistem olduğunun altını çizdi.


Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar


Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar, “Kent içindeki ulaşımda amaç, araçların değil, yolcunun taşınmasıdır. Marmaray Projesi de bu amaca hizmet edecek bir projedir. Marmaray Projesinin hayata geçirilmesiyle bir yandan Boğaz’ın ayırdığı mevcut ana hat demiryolu sistemi ve İstanbul metro sistemi sürekli hale gelecektir; diğer yandan, iki yakada bulunan banliyö hatları bütünleşecek ve çağdaş bir yapıya kavuşarak İstanbul kentiçi trafiğine önemli düzeyde hizmet verecektir” dedi. Bayrakdar, Marmaray Projesiyle köprülerdeki trafik geçişinin rahatlayacağını belirtti.


Tam Yol Devam !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Türkiye'nin Partisi AkParti

Popüler Yayınlar